Omdat mazelen net zo aanstekelijk zijn als de hits van vroeger. 

Voor Departement Zorg van de Vlaamse overheid ontwikkelden wij een impactvolle sensibiliseringscampagne over mazelenvaccinatie. Veel Vlamingen tussen 30 en 40 jaar kregen als kind geen vaccin, waardoor zij risico lopen op besmetting. Door een creatieve en nostalgische benadering – met iconische muziek uit de jaren ’90 en ’00 – activeerden we de doelgroep om hun vaccinatiestatus te controleren en actie te ondernemen.

Speel af Pauze

Steven Van Gucht cureert Spotify-playlist

De campagne speelt in op nostalgie en herkenbaarheid: als jij luidkeels meezingt met Britney Spears, 2Pac of Oasis, is het tijd om je vaccinatiestatus te checken. Bekend viroloog Steven Van Gucht werd gevraagd een playlist samen te stellen van 'meest aanstekelijke hits'. De boodschap is duidelijk: zing jij mee met deze schijven? Dan is het tijd om je mazelenvaccin te checken.

De campagne wordt zowel online als offline uitgerold, met posters en postcards en een campagnevideo.

 

Speel af Pauze

Muziek verbindt ons, maar laat ons er als bureau mee voor zorgen dat ziektes zoals mazelen ons niet opnieuw verbinden.

Seb Van Reet | Creative Director
Ook een aanstekelijke campagne nodig?