The Oval Office en UHasselt vragen toekomstige studenten wat zíj willen
Wat wil jíj?
De keuze voor een onderwijsinstelling en studierichting wordt beïnvloed door ouders, leerkrachten, vrienden enzovoort. UHasselt wil jongeren empoweren en zélf laten nadenken over wat zij willen. Dat leidde tot het creatief concept waarbij eigen studenten de hoofdrol spelen en de vraag stellen ‘Wat wil jíj?’ en deze koppelen aan USP’s van het uniek onderwijsmodel van UHasselt: Praten tijdens de les? Geen probleem, bij ons moet je je mond opendoen. Niet stilzitten? Prima, bij ons mag je denken én doen.
Omnichannel digitale campagne
De mediastrategie is 90% digitaal. The Oval Office koos voor een Google Search en social advertising campagne die volledig in-house uitgerold worden, gecombineerd met programmatic buying om de doelgroep op het juiste moment op de juiste plek te bereiken, en om ze over verschillende touchpoints heen te volgen en aan te zetten tot conversie.
De mix van creatieve formaten en kanalen bestaat uit een radiospot die via webradio en Spotify te horen is, een video die onder meer via catch-up TV geboost wordt, digital out-of-home en display advertenties.
De digitale campagne wordt verder aangevuld met advertenties in geprinte cursussen, een postkaartje dat naar laatstejaars van het middelbaar onderwijs gestuurd wordt en affiches in middelbare scholen.
Credits
Client: UHasselt
Contact: Sarah Timmermans, Treesje Vanhaeren, Koen Santermans
Agency: The Oval Office
Account Team: Elien Van Baelen, Barbara Verougstraete
Strategy: Olivier Trop, Barbara Verougstraete
Creative Director: Kristof Snels
Creation: Gino Keymeulen, Alex Skim, Mr. & Mrs. Fly
Design: Jon Troch, Maurice Calle, Tiemen Vergeylen, Yanina Suykens
Digital & Social Strategy: Egon Buyck
Video Director: Max Pauwels
Video Production: Friction
Radio Production: Sound Wizard
Programmatic Buying: Gamned