THE OVAL OFFICE ONTKETENT EEN EVOLUTIE
Experiences verrijken het leven én communicatiecampagnes
Wouter Boits, Founder & CEO: "Wat reeds pre-corona iedereen al aanvoelde werd plots een onbetwistbare evidentie: zonder ‘live experiences’ geen leven, geen persoonlijke ontmoetingen, geen sociale verrijking. De live ontmoeting is dé essentie van elk bestaan, van elke relatie. Ook die van de relatie tussen merk en mens. En daar wil The Oval Office meer dan ooit aan bouwen. Om te zorgen dat uit die relatie voor beide partijen het maximum wordt gehaald. Vandaar ‘Experience Driven Communication’.”
Olivier Trop, Managing Partner: “Onze baseline ‘We make people experience brands’ breiden we uit met ‘We make brands experience people’. Om duidelijk te maken dat succesvolle communicatie meer dan ooit tweerichtingsverkeer is geworden. Mensen stonden altijd al centraal, maar dan wel als consument. Experience Driven Communicatie plaatst de mens centraal als mens, als volwaardige deelnemer aan het economische, maatschappelijke en culturele leven met eigen overtuigingen, waarden, voorkeuren, doelen en behoeften. Ook in communicatie moet het voor ons in de eerste plaats gaan om mensen te inspireren en hen de meerwaarde van merken te laten beleven. En omgekeerd. Alleen op die manier bouw je aan duurzame relaties"
Kristof Snels, Executive Creative & Strategic Director: “Met deze evolutie bevestigen we als bureau ons geloof in de kracht van experiences. Belevingen worden steeds belangrijker voor de mensen. Consumenten - en intern de medewerkers - zijn op zoek naar ervaringen, ze verwachten dat merken en organisaties hen echte dingen laten meemaken of voelen. Ik ben ervan overtuigd dat experiences steeds vaker de kern zullen worden van communicatiecampagnes in plaats van een afzonderlijk traject. Ik kijk er naar uit om samen met onze strategen, creatieven en expert teams impactvolle experience-driven communicatiecampagnes te creëren voor onze klanten”.
Expertises in externe en interne communicatie
Om deze visie concreet om te zetten in succesvolle 360° communicatiecampagnes versterkt het bureau zijn strategisch team en communicatie-expertises. Samen met Kristof Snels zullen strategic planners Marijke Dubois en Barbara Verougstraete de klanten adviseren en de strategische lijnen van experience driven campagnes uitzetten. Client Service Director Evy Donse en Expert Employee Communication Mieke Fonck zullen zich focussen op interne en medewerkers communicatie, in de overtuiging dat organisaties pas echt het verschil kunnen maken wanneer hun medewerkers de strategie en de waarden van het bedrijf écht beleven.
Voor de concrete uitwerking van de campagnes zullen Client Service Directors Annick Nees, Dries Mahieu en Vincent Thijs en de accountteams beroep doen op de interne experts op vlak van content & storytelling, digital & social, media, loyalty, events & brand activation.
Isabelle De Schryver, Managing Partner: "Acht jaar na de start van het bureau blijven we meer dan ooit overtuigd dat live belevingen het medium bij uitstek zijn om mensen en merken te verbinden. Met onze nieuwe visie gaan we nu "all-the-way" in de campagnes die we creëren: geen communicatie zonder live beleving, geen live beleving zonder communicatie".
Nieuwe website
Heel wat veranderingen dus, gevat in een compleet nieuwe website www.theovaloffice.be. En let op die 2 cirkeltjes, vanaf nu een vast deel van de nieuwe huisstijl en hét symbool voor ‘experience driven communication’.