Zwanger en gekke goestingskes? Da’s oké, maar pas op voor hormoonverstoorders!
Eten opwarmen in plastic kommetjes of nieuwe kleren aandoen zonder ze eerst te wassen: we doen het allemaal wel eens! Maar, wist je dat deze gewoontes invloed kunnen hebben op onze hormoonbalans, vooral bij vrouwen die zwanger zijn of willen worden?
Om toekomstige mama's en hun baby's beter te beschermen tegen schadelijke stoffen, ontwikkelde The Oval Office een sensibiliseringscampagne voor FOD Volksgezondheid, in samenwerking met de gewesten en gemeenschappen, rond hormoonverstoorders.
Nesteldrang en shopverslaving
Tijdens de zwangerschap komen er momenten waarop hormonen de touwtjes in handen lijken te hebben. Van onverklaarbare trek in augurken, een winkelmandje vol zwangerschapskledij en schattige babypakjes tot de drang om je huis tot in de puntjes te perfectioneren. Hormonen zorgen bij de moeder voor een rollercoaster van emoties en ervaringen.
The Oval Office zet in op deze herkenbare ‘hormonale’ momentjes om de vaak onbekende hormoonverstoorders onder de aandacht te brengen. Door de dreiging bloot te leggen, vergroot de bewustwording bij zwangere vrouwen over de verborgen risico’s van hormoonverstoorders.
Voor deze campagne creëerde The Oval Office een speelse visuele stijl die de mogelijkheid biedt om de hormonale ‘kwaaltjes’ uit te vergroten en te koppelen aan concrete, sensibiliserende tips. Simpel en gemakkelijk te begrijpen.
De campagne wordt voornamelijk online gedragen via Facebook, Instagram, YouTube en Pinterest door twee campagnevideo’s, een reeks visuals en content. De campagne wordt verder verspreid via het partnerschap met de gewesten en gemeenschappen die op hun beurt de online posts mee verspreiden. Affiches en postkaartjes zijn ter beschikking van dokterspraktijken, ziekenhuizen, consultatiebureaus en ziekenfondsen.
Credits
Client: FOD Volksgezondheid
Contact: Jona De Leye, Communicatie Productbeleid en Chemische Stoffen – DG Leefmilieu
Agency: The Oval Office
Account Team: Line Reynaert, Eva Verhofstadt, Janne Roelen
Strategy: Marijke Dubois
Creative Director: Sébastien Van Reet
Creation: Evy Donse, Roel Craen
Graphic Design: Jon Troch, Yanina Suykens, Maurice Calle
Illustratie: Naydine Bosman
3D-design: Rabbit Hole
Media: Egon Buyck
EINDE PERSBERICHT
Perscontact: sofie@theovaloffice.be