FOD Volksgezondheid en The Oval Office waarschuwen voor de gevaren van chemische huishoudproducten
Je eerste zet? Lees het etiket!
Jaarlijks gebeuren er in België ongeveer 10.000 ongevallen met chemische huishoudmiddelen. Vaak zijn kinderen het slachtoffer en de gevolgen kunnen ernstig zijn. Met de Lezen voor gebruik-campagne willen de FOD Volksgezondheid en het Antigifcentrum tonen hoe je ongevallen met chemische producten kan vermijden.
Lezen voor gebruik kan namelijk levens redden, en dat wist het creatief team van The Oval Office ook visueel duidelijk maken aan de hand van de terugkerende googly eyes in de campagnebeelden.
Nationale sensibiliseringscampagne
De campagne richt zich op Belgen in het algemeen, met een focus op ouders met jonge kinderen en doe-het-zelvers. Om zowel het grote publiek als de niche-doelgroepen te bereiken, werkten de (social) media- en campagne-experts van The Oval Office een strategisch mediaplan uit met radiospots en printadvertenties, aangevuld met een uitgebreide sociale mediacampagne en een samenwerking met Dobbit waarbij klussers live doe-het-zelf tips en advies kunnen krijgen over o.a. het veilig gebruik gevaarlijke producten.
De campagne loopt nog t.e.m. de eerste week van november.
Credits
Client: FOD Volksgezondheid
Client contact: Jona De Leye
Agency: The Oval Office
Account team: Line Reynaert, Eva Verhofstadt, Marie-Julie Dellaert
Strategy: Jurgen Van Damme
Creative: Ellen Van de Gehuchte, Tom De Vliegher
Social: Egon Buyck
Radio: Sonhouse