SD Worx en The Oval Office steken 75 goede doelen een hart onder de riem
75.000 sparks, 75.000 lichtpuntjes in onzekere tijden
Gedurende het hele jubileumjaar 2020 worden de 4.600 medewerkers en 68.000 klanten van SD Worx wereldwijd opgeroepen om sparks – toffe samenwerkingen, warme initiatieven en sterke verhalen – te verzamelen voor het goede doel, tegen Corona. Met elk verhaal dat gedeeld wordt, elke e-card die via sdworx75.com verstuurd wordt of elke activiteit die opgezet wordt, worden sparks vezameld voor het goede doel. Worden er 75.000 sparks verzameld? Dan schenkt SD Worx 150.000 euro verspreid over 75 goede doelen gekozen
Michael Custers, Chief Marketing Officer de SD Worx: “Waarom we sparks gekozen hebben? Omdat ze dingen doen schitteren. Ze brengen mensen samen, verbinden, zorgen voor chemie en warmte en geven uiteindelijk vuurwerk. En daar gaan we bij SD Worx al 75 jaar voor – binnen onze eigen organisatie en bij onze klanten. Want wie bij ons komt werken, krijgt de ruimte om te leren, de flexibiliteit om zich te ontplooien en de kans om zich goed te amuseren. Die bagage – passie, kennis en werkplezier – dragen we over op onze klanten en hun medewerkers, wat ook in hun bedrijf tot inspirerende resultaten leidt. Zo laten we elkaar groeien. In deze onzekere tijden zijn die sparks extra lichtpuntjes in de duisternis, een teken van hoop. Laten we elkaar door dik en dun steunen, want we zijn er voor elkaar.”
Een geïntegreerde live+communicatie campagne
De campagne, in maart bedacht door The Oval Office, heeft als centrale hub de 4-talige website www.sdworx75.com. Via dit platform verzamelen medewerkers sparks met hun collega's en met hun klanten. Dat kan door persoonlijke ervaringen te delen op de website, door persoonlijke e-cards te versturen om collega's of klanten te bedanken, te feliciteren of een hart onder de riem te steken of door zich in te schrijven voor een digitale speeddate onder de collega's van SD Worx. Zo brengt de campagne medewerkers en collega's opnieuw wat dichter bij elkaar, ook al kan dat nu dan enkel digitaal.
De campagne is enthousiast onthaald, op amper één maand tijd werd al 40% van de 75.000 sparks verzameld. Een enorm engagement van de medewerkers van SD Worx die nu grotendeels van thuis uit werken. De oproep via e-mail en intranet werd enthousiast beantwoord: collega's nomineerden massaal goede doelen, stuurden e-cards en schreven zich in voor de eerste sessie van de digitale speeddate. Ook naar klanten werden e-mailings en berichten via de sociale media verstuurd met de uitnodiging om e-cards te versturen. Kortom, een geslaagde start van de campagne die nog de rest van het jaar loopt.
Credits
Client: Michael Custers, Cathy Janssens
Agency: The Oval Office
Account team: Isabelle De Schryver, Mieke Fonck, Charlotte Delagaye, Eva Vandyck
Strategy & Creative Concept: Wouter Boits, Isabelle De Schryver, Mieke Fonck
Branding & Design: Roel Craen
Digital development: Livewall