UNICEF België en The Oval Office zetten millennials aan tot actie voor ieder kind
Millennials, belangrijke spelers in de samenleving
In 190 landen en gebieden zet UNICEF zich in om ieder kind te beschermen en erover te waken dat hun rechten wereldwijd worden gevrijwaard. Volledig op basis van vrijwillige bijdragen van overheden en particulieren, zet het grootschalige nood- en ontwikkelingsprojecten op om de toekomst van miljoenen kinderen veilig te stellen.
Millennials zijn vandaag belangrijke actoren, in staat om actie te ondernemen en de samenleving op een positieve manier te beïnvloeden. Aan de hand van The Oval Office’s gesegmenteerde contentstrategie, daagt UNICEF België deze doelgroep op sociale media rechtstreeks uit om zich te engageren.
The Oval Office als partner in content marketing
Om deze content marketingcampagne voor millennials uit te voeren, koos UNICEF België na een pitch voor The Oval Office als strategische en creatieve partner.
Sébastien Rochedy, Marketing Manager UNICEF België: “UNICEF is weliswaar goed bekend bij het brede publiek. Maar de thema's van onze wereldwijde strijd en wat we precies doen voor ieder kind, zijn dat minder. We willen de millenials daarom aanspreken en uitnodigen om nog meer te doen voor de rechten en de toekomst van kinderen.
Met de hulp van The Oval Office, dat onze zorgen duidelijk heeft geïdentificeerd, ontwikkelden we voor dit segment zowel visuele communicatie-elementen als een aangepaste mediabenadering. Samen met het creatieve team kijken we hoopvol uit naar de resultaten van onze campagne.”
Rechten niet voor ieder kind vanzelfsprekend
Het bureau koos ervoor om millennials uit te dagen rond wat zij als vanzelfsprekend beschouwen in hun dagelijks leven. In straatinterviews die gepost worden op social media, spreken jongeren zich uit over toegang tot drinkwater, vaccinatie of onderwijs. Om vervolgens de volledig tegengestelde realiteit van andere kinderen te tonen en de acties van UNICEF wereldwijd te belichten.
Op www.unicef.be/doe-mee moedigt de campagne millennials aan om mee te doen en de uitdagingen van kinderen te steunen, op een manier die ze zelf verkiezen.
Credits
Klant: Dominique Ceuppens, Sébastien Rochedy, Jeroen Lauwereys, Margot Fafchamps
Strategy: Olivier Trop
Creation: Jurgen Van Damme
Account manager: Hanne Stoppie
Digital team: Alice Louis, Larissa Mathieu
Video: Amok