VREG EN THE OVAL OFFICE INFORMEREN VLAMINGEN OVER NIEUWE NETTARIEVEN
Op 1 januari 2023 verandert de elektriciteitsfactuur voor iedereen in Vlaanderen. Vanaf dan betalen alle Vlamingen een deel van de nettarieven met een capaciteitstarief. Om de burgers te sensibiliseren rond hun elektriciteitsgebruik en te informeren over de nieuwe nettarieven, creëerde The Oval Office op vraag van de Vlaamse energieregulator VREG een nieuwe campagne. Na een eerste golf met native advertising en content marketing, volgt vanaf deze week een tweede fase waarbij tv en online worden ingezet. Centraal staat de tv-spot die kijkers uitnodigt om www.nieuwenettarieven.be te bezoeken.
Nieuwe gewoontes, nieuwe nettarieven
In ons dagelijks leven gebruiken we steeds vaker elektriciteit en steeds minder fossiele brandstoffen. We rijden elektrisch en verwarmen onze huizen met waterpompen, we evolueren allemaal samen naar een CO2-neutrale samenleving. Het elektriciteitsnet kan die stijgende vraag best aan, als we samen een beetje anders met elektriciteit omgaan. De nieuwe nettarieven helpen daarbij.
De draad komt tot leven
Gino Keymeulen en Alex Skim, Creatives The Oval Office: "Omdat elektriciteit een alsmaar grotere rol speelt in ons dagelijks leven, hebben we de elektriciteitsdraad -dé drager bij uitstek- letterlijk tot leven laten komen in de vorm van een figuurtje. Hoe verder hij wandelt, hoe meer geëlektrificeerd zijn wereld wordt. Op het einde van zijn wandeling verandert er voor de mens niets, want het elektriciteitsnet is perfect in staat om in die stijgende vraag naar elektriciteit te voorzien."
De campagne wil de Vlamingen informeren hoe ze het best kunnen omgaan met hun eigen elektriciteitsverbruik. Het nieuwe capaciteitstarief moet hen aanmoedigen hoge pieken te vermijden en hun verbruik te spreiden.
De spot zal te zien zijn op de verschillende Vlaamse zenders en via een uitgebreide gesegmenteerde online campagne (social media, SEA, programmatic buying).
Credits
Client: VREG - Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt
Contact: Leen Vandezande, Moniek Schelstraete, Fanny Schoevaerts
Agency: The Oval Office
Account Team: Line Reynaert, Eva Verhofstadt
Strategic Planning: Bart De Leeuw, Marijke Dubois
Creation: Gino Keymeulen, Alex Skim
Design: Zoë Lepage
3D Production: Rabbit Hole
TV Production: De Machine, Rabbit Hole
Media: Mindshare