VREG EN THE OVAL OFFICE INFORMEREN VLAMINGEN OVER NIEUWE NETTARIEVEN

Op 1 januari 2023 verandert de elektriciteitsfactuur voor iedereen in Vlaanderen. Vanaf dan betalen alle Vlamingen een deel van de nettarieven met een capaciteitstarief. Om de burgers te sensibiliseren rond hun elektriciteitsgebruik en te informeren over de nieuwe nettarieven, creëerde The Oval Office op vraag van de Vlaamse energieregulator VREG een nieuwe campagne. Na een eerste golf met native advertising en content marketing, volgt vanaf deze week een tweede fase waarbij tv en online worden ingezet. Centraal staat de tv-spot die kijkers uitnodigt om www.nieuwenettarieven.be te bezoeken.

Nieuwe gewoontes, nieuwe nettarieven

In ons dagelijks leven gebruiken we steeds vaker elektriciteit en steeds minder fossiele brandstoffen. We rijden elektrisch en verwarmen onze huizen met waterpompen, we evolueren allemaal samen naar een CO2-neutrale samenleving. Het elektriciteitsnet kan die stijgende vraag best aan, als we samen een beetje anders met elektriciteit omgaan. De nieuwe nettarieven helpen daarbij. 

De draad komt tot leven

Gino Keymeulen en Alex Skim, Creatives The Oval Office: ​ "Omdat elektriciteit een alsmaar grotere rol speelt in ons dagelijks leven, hebben we de elektriciteitsdraad -dé drager bij uitstek- letterlijk tot leven laten komen in de vorm van een figuurtje. Hoe verder hij wandelt, hoe meer geëlektrificeerd zijn wereld wordt. Op het einde van zijn wandeling verandert er voor de mens niets, want het elektriciteitsnet is perfect in staat om in die stijgende vraag naar elektriciteit te voorzien." 

De campagne wil de Vlamingen informeren hoe ze het best kunnen omgaan met hun eigen elektriciteitsverbruik. Het nieuwe capaciteitstarief moet hen aanmoedigen hoge pieken te vermijden en hun verbruik te spreiden. 

De spot zal te zien zijn op de verschillende Vlaamse zenders en via een uitgebreide gesegmenteerde online campagne (social media, SEA, programmatic buying). 

Credits
​Client: VREG - Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt
​Contact: Leen Vandezande, Moniek Schelstraete, Fanny Schoevaerts
​Agency: The Oval Office ​
​Account Team: Line Reynaert, Eva Verhofstadt
​Strategic Planning: Bart De Leeuw, Marijke Dubois ​
​Creation: Gino Keymeulen, Alex Skim 
​Design: Zoë Lepage
​3D Production: Rabbit Hole
​TV Production: De Machine, Rabbit Hole
​Media: Mindshare

 

 

 

 

 

 

 

null