Campagne tegen online beleggingsfraude

Online beleggingsfraude blijft razendsnel toenemen. In de eerste helft van 2025 verloren Belgen al bijna 15 miljoen euro aan nepplatforms die snelle winst en zekere rendementen beloven. Om die verleiding te ontmaskeren, creëerde OVAL voor het Centrum voor Cybersecurity België een sensibiliseringscampagne met een herkenbaar gezicht: Bill.

Bill is de goedgelovige geldzak die zich laat meeslepen door z’n eigen FOMO, tot één klik hem alles kost. Met humor, empathie en een duidelijke waarschuwing maakt de campagne duidelijk: als iets online te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat ook.

+6,3M bereikte personen
+55K website visits

"Elke dag worden mensen verleid door mooie beloftes en slimme oplichters. Met Bill wilden we dat gevoel van ‘het kan mij ook overkomen’ oproepen."

Janne Roelen | Account Manager Brand Experience
Speel af Pauze
Klaar om mensen écht te raken?