Weet waar je naar kijkt

OVAL werkte samen met het Departement Cultuur, Jeugd en Media (CJM) om 'GoedGezien' te introduceren, een uniform classificatiesysteem voor audiovisuele inhoud in Vlaanderen. Dit nieuwe systeem levert kristalheldere leeftijdsclassificaties en inhoudswaarschuwingen voor alle tv-programma's en streamingplatforms, zodat kijkers weloverwogen keuzes kunnen maken.

Ter ondersteuning van 'GoedGezien' ontwikkelde OVAL een creatieve campagne die humor en toegankelijkheid combineert, zodat de boodschap aanslaat bij een breed publiek. De campagne omvat een tv-spot die op Vlaamse zenders wordt uitgezonden, en een gerichte digitale push op Facebook, Instagram en YouTube.

Er werd ook een speciale 'GoedGezien'-website gemaakt, die ouders een handige tool biedt om gemakkelijk programmabeoordelingen te controleren en de inhoudsclassificaties te begrijpen.

11 nieuwe symbolen
420 GRP TV-campagne

"Empathie is de kern van alles wat we doen. 'GoedGezien' helpt niet alleen om kinderen te beschermen tegen ongepaste inhoud, maar bevordert ook een bewuster en veiliger mediagebruik in Vlaanderen."

Eva Verhofstadt | Account Manager
Speel af Pauze
Speel af Pauze
Ook GoedGezien worden?