Een PR moment, in scène gezet.

Als wij “Canon” zeggen, zeg jij… Fotografie, toch? Nou, dat gaat veranderen met de Canon EOS & Cinema reeks. Wij mochten de perfecte experience creëren om Canon als koploper in videotechnologie te positioneren. Canon draait volledig om creativiteit, net als wij. Een simpel PR-moment zou niet volstaan. Daarom hebben we een tweedaags evenement ontworpen om partners en content creators onder te dompelen in Canon’s wereld van videografie. Met hands-on filmmomenten, workshops met experts en één onvergetelijke challenge. Creators en partners waren niet alleen aanwezig bij het evenement, ze co-creëerden het! 
 

Lanceringen op z'n OVALs

55 internationale creators uit 27 landen
14.7M weergaven

Dit werk draaide om lef, en dat begon bij loslaten. We hebben niet één verhaal bedacht om 55 creators te overtuigen van Canon’s nieuwe richting. We hebben de creators zelf het verhaal laten vertellen op hun manier. En juist zo bereikten we niet alleen deze 55 creators, maar miljoenen mensen wereldwijd. 

Guido van Werkhoven | Senior Creative
Speel af Pauze

Ready to #unfreeze
the scenes?

Drie routes, tien scenes, 14+ miljoen views

Unfreezing the unexpected

Op drie rondvaartboten trokken creators en partners door de Amsterdamse grachten om de meest onverwachte momenten te unfreezen. En deze te transformeren tot award-winnende content. Van een rave onder een brug tot een pop-up modeshow; creators legden alles vast en brachten de scènes bij elkaar tot één verhaal. Het resultaat? Dertig high-end video’s, die niet alleen het publiek van de awardshow, maar ook miljoenen mensen wereldwijd bereikten. 

Van klanten naar ambassadeurs