Pineau what?
It's an apéro. Pure.
But you can mix it!
Pineau des Charentes, een traditioneel aperitief uit de Cognacstreek, was al lang een favoriet in Vlaanderen. De laatste jaren was het echter vooral populair bij een ouder publiek. Het doel van deze campagne was om Pineau des Charentes te herpositioneren op de Vlaamse markt en een jongere doelgroep aan te spreken. Door middel van een frisse campagnestrategie wilde het merk opnieuw de unieke smaak en diversiteit van Pineau in de verf zetten.
De campagne benadrukte Pineau des Charentes als de perfecte metgezel om toe te voegen aan een zomerse cocktail. De slogan ‘It’s an apero. Pure. But you can mix it!' vatte dit idee samen en promootte Pineau als een drankje dat puur kan worden gedronken, maar ook een ideale aanvulling is op een zomercocktail. De campagne werd gelanceerd in heel Vlaanderen en Brussel, waarbij gebruik wordt gemaakt van social media en B2B-communicatie om zowel consumenten als partners te bereiken.