The Oval Office en CJM beschermen minderjarigen tegen schadelijke inhoud van tv-programma’s

The Oval Office en het Departement Cultuur, Jeugd en Media (CJM) kondigen met trots de lancering van de campagne voor 'GoedGezien' aan, een gloednieuw classificatiesysteem voor audiovisuele media in Vlaanderen. Vanaf 30 september zal bij het begin van elk tv-programma op Vlaamse televisie en streamingdiensten een symbool getoond worden dat aangeeft voor welke leeftijd het programma schadelijk is en welke inhoud het bevat.

In overleg met de Vlaamse omroepen, dienstenverdelers en verschillende experten implementeerde CJM een uniform classificatiesysteem voor audiovisuele media: GoedGezien. Het doel van GoedGezien is om (jonge) kijkers, aan de hand van leeftijds- en inhoudsclassificaties, te waarschuwen voor potentieel schadelijke inhoud van tv-programma’s.

Om de introductie van GoedGezien te ondersteunen, ontwikkelde The Oval Office een uitgebreide campagne. De campagne omvat onder meer een tv-spot die op alle Vlaamse zenders wordt uitgezonden, en een online campagne die actief is op Facebook, Instagram en YouTube. 

Het concept van de campagne is zowel verrassend als humoristisch, om op een luchtige manier het belang van de classificaties te benadrukken en het onderwerp toegankelijk te maken voor een breed publiek.

Naast de tv- en online campagne lanceerde The Oval Office ook een speciaal ontwikkelde website voor GoedGezien. Hier kunnen ouders en opvoeders terecht voor details over de classificaties en een gebruiksvriendelijke tool om eenvoudig de classificaties van specifieke programma’s op te zoeken. 

Eva Verhofstadt, Account Manager bij The Oval Office, benadrukt het belang van empathie in deze campagne: "Empathie is de kern van alles wat we doen. Met 'GoedGezien' willen we een verschil maken voor gezinnen door ouders te voorzien van duidelijke en betrouwbare informatie over wat hun kinderen kijken. Deze campagne helpt niet alleen om kinderen te beschermen tegen ongepaste inhoud, maar bevordert ook een bewuster en veiliger mediagebruik in Vlaanderen."

Credits: 

  • Client: Vlaamse overheid - Departement Cultuur, Jeugd en Media
  • Contact: Jef Vyncke en Pauline D’haene
  • Agency: The Oval Office
  • Account Team: Line Reynaert, Eva Verhofstadt, Janne Roelen
  • Strategy: Marijke Dubois
  • Creative Director: Sébastien Van Reet
  • Creation: Gino Keymeulen, Alex Skim
  • Graphic Design: Jon Troch, Yanina Suykens
  • Video: De Machine
  • Director: Jeroen Perceval

 

 

Einde persbericht 

Press contact: sofie@theovaloffice.be

 

 

 

 

 

 

 

null