The Oval Office excelleert in loyalty strategy voor BMW Belux
The Oval Office bouwt samen met BMW Belux het sterkste loyalty-programma in de autosector verder uit. BMW Excellence Club is het nieuwste programma in het loyalty-aanbod van het automerk. Hiermee beschikt BMW over een unieke salestool, bouwt het aan een emotionele klantenbinding en opent het een wereld die veel verder gaat dan puur rijplezier.
Loyalty op maat
The Oval Office startte het eerste loyaltyprogramma op in co-creatie met BMW Belux in 2012, gericht op de hogere segmenten. Al snel werd duidelijk dat de impact van once-in-a-lifetime experiences - die centraal staan in de loyaltyprogramma’s bij BMW - niet te onderschatten viel. In het kader van een toekomstgerichte brand building en een nog betere persoonlijke targeting werd het loyalty-aanbod uitgebreid. Via verschillende datagedreven programma’s komt BMW Belux tegemoet aan de wensen en voorkeuren van een gesegmenteerd en veeleisend klantenpubliek.
Doorheen de jaren werd op deze manier een ledenbestand van meer dan 17.000 potentiële leden en maar liefst 10.000 ingelogde leden. Op basis van data-analyse worden doelgroepen afgebakend en voordelen, evenementen en content op maat gecreëerd.
Tot nu toe konden de BMW-rijders met een liefde voor luxe, design, gastronomie enz. hun hart ophalen in het uiterst succesvolle BMW Pure Emotions. De sportieve rijders, op zoek naar spanning en kicks, kwamen meer aan hun trekken bij BMW M League.
Met BMW Excellence Club biedt BMW Belux opnieuw een specifiek programma aan voor de eigenaars van de topmodellen, zonder de andere BMW-rijders uit het oog te verliezen. Elk loyalty programma onderscheidt zich immers door een unieke DNA. Leden van BMW Excellence Club kunnen bijvoorbeeld een Oostenrijkse gletsjer leren bedwingen tijdens een epische Ice Drive Experience. Of genieten van een diner op het terras van de privéwoning van sterrenchef Lionel Rigolet op het Veerse Meer. Of ze gaan langs bij driesterrenchef Tim Boury voor een luxe dining arrangement met privéchauffeur.
“Een event is geslaagd als we onze leden opnieuw kunnen verrassen met fantastische ervaringen die ze nergens anders meemaken. Ik ken mensen die speciaal voor ons loyaltyprogramma bij BMW blijven. Omdat ze nergens anders die voordelen en unieke experiences krijgen. Dat is uiteraard een mooi compliment.” - Guy Le Compte, Events Marketing Manager BMW Belux
Het belang van loyalty kan niet genoeg benadrukt worden. Zeker in een concurrerende markt en een slow moving business, waarin de consument slechts om de vier of vijf jaar een nieuw product aankoopt, is een sterke klantenbinding essentieel. Dit komt tot stand via de persoonlijke beleving van een merk. Het creëren van exclusieve stories en live experiences met emotionele impact, vanuit empathie, zit ingebakken in het DNA van The Oval Office. Het communicatiebureau gaat voor BMW dan ook verder dan het rijden op zich: ontdekken, proeven en genieten zijn minstens even belangrijk voor de BMW-rijder. Dankzij out-of-the-box concepten en unieke partnerships beleven de leden momenten die zo bijzonder zijn dat ze een onvergetelijke indruk en blijvende herinnering nalaten, en die ze op geen andere manier zouden kunnen meemaken.
Uit een recente tevredenheidspeiling blijkt dat de BMW Belux loyaltyprogramma's bij de BMW-rijders een score behalen van 9,1 op 10. Daarmee bewijzen BMW en The Oval Office dat experience driven loyaltyprogramma's op maat van de klant het verschil maken op vlak van merktevredenheid en klantenbinding. Zelfs vandaag de dag is BMW nog steeds koploper en pionier met dergelijke doorgedreven loyaltyprogramma's die veel verder gaan dan punten en discounts.
EINDE PERSBERICHT
Perscontact: sofie@theovaloffice.be