THE OVAL OFFICE ONTKETENT EEN EVOLUTIE (AFLEVERING 1)!
Experience-driven communicatiebureau The Oval Office start in september met een gloednieuw leadership team. Jeroen Rigole (ex TEAM LEWIS) zal het team leiden als Managing Director; Sebastien Van Reet (ex at-thetable) wordt de kersverse Creative Director. Het nieuwe organisatiemodel vormt het eerste hoofdstuk van een strategisch innovatieplan waarmee The Oval Office zich in 1 jaar grondig zal vernieuwen.
Olivier Trop en Isabelle De Schryver, respectievelijk Managing Director en Client Service Director geven zo, na 13 jaar mee te hebben gebouwd aan het succes van The Oval Office, de fakkel door aan een nieuw leadership team.
Naast Jeroen en Sebastien zal dit team bestaan uit Bart De Leeuw (Strategy Director), Annick Nees, Evelyne Sinnaeve, Line Reynaert (Client Directors), Sanne Augusteyns (Production Director Live), Iris De Herdt (Chief People & Positive Impact Officer) en Jean-François Molitor (Chief Financial Officer). Samen zullen ze het 50-koppige Belgische team aansturen.
Founder & CEO Wouter Boits over de keuze om een strategisch innovatieplan uit te rollen:
“In 2022 behaalden we een recordomzet in Nederland, Frankrijk en België, de 3 landen waar we gevestigd zijn. Ondanks die mooie resultaten willen we niet op onze lauweren rusten. We zijn er ons van bewust dat, willen we onze relevantie en toegevoegde waarde voor onze klanten én voor onze medewerkers ook in de toekomst blijven garanderen, vernieuwen een must is. We identificeerden 4 pijlers die ons bureau grondig zullen veranderen. Tegelijkertijd kozen we bewust niet voor een revolutionaire aanpak; we bouwen consequent verder op onze sterke fundamenten, stap voor stap. The Oval Office ontketent dus een evolutie.”
Met Jeroen Rigole aan het roer kiest The Oval Office ervoor om de propositie als experience-driven communicatiebureau verder uit te diepen. Hij brengt meer dan 20 jaar marketing communicatie ervaring met zich mee, zowel aan klantzijde (Samsung en Goodyear) als aan bureauzijde. De afgelopen 5 jaar stond hij bij internationaal marketingbureau TEAM LEWIS aan het hoofd van de kantoren in België, Frankrijk en Duitsland. Jeroen ziet een grote opportuniteit in zijn nieuwe rol:
“Ik was meteen geïnspireerd door de unieke visie van The Oval Office, waarbij empathie een sleutelrol speelt in experiences en campagnes die een positieve impact hebben op de doelgroep van onze klanten, en op onze planeet. Deze authentieke aanpak, samen met het ijzersterke Belgische team, doen mij geloven in een schitterende toekomst.”
Daarnaast investeert The Oval Office in een creatieve injectie van niveau: Sebastien Van Reet was als Creative Director van at-thetable, en daarvoor van Flexus, het creatieve brein achter tal van award winnende campagnes. Sebastien treedt Jeroen bij:
“Ook vanuit creatief standpunt wordt het enorm boeiend om met empathie aan de slag te gaan. Maar ook de focus op experiences biedt een uniek kader voor creatieve campagnes, die we voor een mooi portfolio aan bestaande en nieuwe klanten kunnen realiseren.”
Wouter Boits: “Deze eerste vernieuwing heeft als primair doel om de talenten van onze medewerkers nog meer ruimte te geven en optimaal in te zetten voor onze klanten. Met Jeroen en Sebastien komen er niet alleen 2 nieuwe supertalenten bij, maar zal een verenigd en sterk leadership team dankzij het horizontale organisatiemodel het werk naar nieuwe hoogtes kunnen brengen.”
De 3 overige vernieuwingen die van The Oval Office een future-proof bureau zullen maken, worden in de volgende maanden gecommuniceerd.