Kies bewust, koop lokaal

Bewust consumeren begint met een simpele vraag: waar komt mijn voeding vandaan? OVAL werkte samen met FOD Economie om consumenten bewust te maken van het belang van lokaal consumeren. Met de campagne ‘Gebruik je boerenverstand‘ moedigen we Belgen aan om lokale producten te kiezen door simpelweg het etiket te lezen. Deze kleine maar krachtige stap ondersteunt niet alleen de lokale economie, maar heeft ook een positieve impact op het klimaat én onze gezondheid.


Met een visuele stijl die de link legt tussen consumenten en "boerenverstand", verspreidden we de boodschap via een sterke digitale campagne, ondersteund door partners en ambassadeurs.
 

De campagne werd verspreid via een mix van digitale kanalen, waaronder social media (Facebook, Instagram en Pinterest) en online video’s, zoals YouTube. Daarnaast werd de boodschap versterkt door contextuele advertenties en display banners op verschillende websites. In samenwerking met influencers Sofie Dumont en Loïc Van Impe werd de campagne verder uitgedragen naar een breder publiek, waarbij ze hun eigen platforms gebruikten om de voordelen van lokaal consumeren te benadrukken.

prime time nationale televisie

"Laat die appel uit Nieuw-Zeeland liggen en ga voor een Jonagold van onze boeren. Het is gezond, duurzaam en voordelig. De slogan vat het goed samen: gebruik je boerenverstand."

Line Reynaert | Client Director
Speel af Pauze
Ook slim communiceren met boerenverstand?